keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

Ärsytyksen multihuipentuma (..mutta jotain positiivistakin!)

Noniin. Minustahan moni sanoo, että olen oikea positiivisuuden perikuva (ainakin ihmiset, jotka ei ehkä tunne mua ihan läpikotaisin). Ja oonhan mä omalla tavalla; osaan nauttia hyvinkin pienistä asioista ja sanon monesti ihan suoraan miten onnekas olo mulla on. 

Tämän flunssaankin kanssa olin ensin hyvin positiivisella mielellä; joka tapauksessa tämä pitää aina joskus kärsiä. Ja sattuipa sopivasti vielä kevyemmälle viikolle ja kaikenlisäksi pääsin vielä melko vähällä, kun kuumekaan ei noussut. Mutta nyt tuli raja vastaan! Kotona käydessä olin jo aivan terve, mutta heti kun tultiin takaisin Kuopioon (katupölyn kuningaskaupunki viime mittausten perusteella) niin johan alkoi limaa kertyä kurkkuun ja olo huonontua. Tämä astma yhdistyttenä katupölyyn ja flunssan rippeisiin ei todellakaan ole hyvä yhtälö. 

Astmalääkkeitä on mennyt 2-kertaisella annoksella - tästä katupölyn vaikutuksesta kertoo jo sekin, että nuo minun lääkkeet on miltein vahvimpia mitä löytyy, ja joudun silti vetämään niitä kaksin käsin. Ei sitten auta ilmeisesti kuin levätä ja levätä ja levätä... Kipeä olohan mulla ei varsinaisesti ole, mutta henki ei vaan kulje ihan toivotulla tavalla. Että valivalimarimari mä en jaksa enää!! Harvemmin mulla tulee huono omatunto tällaisista jutuista, mutta nyt alkaa tuntua että leviän metrin päivässä ja lihakset häviää samaa tahtia pois.. :D Liioittelua, mutta mieli alkaa tehdä tepposia kun ei salille pääse.

Toisekseen ruokahalu on ollut vähän niin ja näin tässä flussan aikana, joten ruokailut on mennyt miten sattuu. Eilen juhlistettiin avomiehen kesätyöpaikkaa syömällä ravintolassa, enkä jaksanut sitten syödä enää iltapalaa kotona. Aamulla sängystä noustessa pyörrytti ihan armottomasti, koska iltapala jäi väliin. Tänään taas vaali-juttujen takia lounaan ääreen pääsin vasta kahdelta (aamupalan söin n. yhdeksältä joten aivan liian pitkä väli tuli siihen..) jolloin olin oikeasti jo pyörtymäisillään ja kylmänhikeä pukkasi pintaan.

Jännä miten vahvasti nykyään vaikuttaakin säännöllinen ruokailu, koska kroppa on yksinkertaisesti tottunut tietynlaiseen rytmiin. Joku ehkä voisi kokea tämän hirveän ahdistavana, ja elämää rajoittavana tekijänä, mutta mä näen sen nimenomaan oman hyvinvoinnin kannalta. Silloin kun syön puhdasta ruokaa totutulla rytmillä, niin oon paljon energisempi! Tänäänkin olisin voinut ottaa välipalaksi jotain syömistä, mutta suoraan sanottuna se unohtui ihan täysin aamulla kiireessä.

Joten tähän pisteeseen siis loppui minun positiivinen ajatteluni sairastelun osalta! Jossain menee raja.. Ainiin ja en saanut sitä työpaikkaa, jossa pääsin viimeiseen vaiheeseen haastatteluissa. Kyllä sekin ottaa pattiin! Ei ole elämä pelkkää ruusuilla tanssimista, vaikka niin saattaakin joskus blogissa ulkopuolisesti näyttää.

___________________________________________________________________________________

Sitten ihan toiseen asiaan, nimittäin niihin hyviin uutisiin; musta tulee Kuopion kaupungin hyvinvointilähettiläs! Voitte vaan kuvitella miten iloinen olin saatuani tuon sähköpostin sen työhaastattelun jälkeen josta ei sitten töitä irronnutkaan. 

Lyhyestihän tämä tarkoittaa sitä, että osallistun erilaisiin tapahtumiin ja kokeilen erilaisia hyvinvointi-palveluita mitä nyt Kuopiosta sattuu löytymään, yksin tai yhdessä muiden lähettiläiden kanssa. Näistä kokemuksista sitten kirjoitellaan Kuopion Lupa innostua!-blogiin ja luultavasti muihinkin medioihin. Me saadaan omat "coachit" jokaiselle hyvivoinnin kolmelle osa-alueelle, täytetään terveyskysely ja meiltä mitataan kehonkoostumukset. 

En toki vielä itsekään tiedä aivan tarkasti, mitä tuleman pitää mutta erittäin innolla odotan! Ensi viikolla olisikin jo luvassa blogi-työpaja sekä piakkoin myös pääsen tapaamaan muut hyvinvointilähettiläät. :) Omaan blogiin tämä ei vaikuta suuresti, luultavasti tulen tännekin joitakin kokeilujani ym. jakamaan, mutta pääasiallisestihan tekstit menevät tuonne yhteiselle blogi-alustalle.

______________________________________________________________________________________

Tässä sitä nyt sinnitellään flunssan rippeiden, katupölyn, opparin viimeisen puristuksen, parin avoimen amk:n itsenäisen tehtävän, työnhaun sekä vaalihuuman keskellä! Nythän on ennakkoäänestys jo alkanut, joten muistattehan käyttää sen äänioikeutenne! Meillä vaalitiimillä onkin vielä tiukat ajat edessä, kun viimeisiä päiviä viedään vaikuttaa äänisaaliiseen on käsillä. Kohta tämäkin puristus on ohi!

Toivotaan, että tämä kevätstressi tästä helpottaisi ja pääsisi nauttimaan aurinkoisista kevätpäivistä (mieluiten ilman sitä katupölyä). Tässä oli nyt narinat ja valitukset taas vähäksi aikaa, niin lupaan keskittyä taas niihin positiivisiin ajatuksiin jatkossa ;) 

Ei kommentteja: