torstai 29. tammikuuta 2015

1 0 f a k t a a

• Tykkään ihan hirveästi laulamisesta!  Pysyn hyvin nuotissa (kiitos musiikin teoria-tuntien) mutta ääni ei ole mikään kaunein mahdollinen. Aina kun laulan niin poikaystävä pyytää ystävällisesti lopettamaan sen :D Mut ei mulla maailman kauhein äänikään ole!

• Harrastin pianon soittoa muistaakseni 1-luokasta (?) aina 9-luokalle asti. Näistä kansalaisopistossa 4 ja musiikkiopistossa toiset 4. Jälkimmäisessä tuli myös käytyä teoria-tunneilla, joissa sävelkorva kehittyi kyllä huimasti! Olin aina ihan huonoin miltein kaikessa (paitsi rytmi-jutut meni aina hyvin!) mutta kummasti sitä vaan jaksoi käydä siellä koulun ohella. 

Mm. Verigreipeillä on nyt satokausi - joten niitä saa edullisesti kaupasta. :)








































• Ilostun valtavasti hirmu pienistä asioista. Vaikka jos kadulla hymyilen vanhukselle ja se hymyilee takas. Usein hehkuttelen kotona joitakin pieniä juttuja, vaikka jos rupean keittämään kahvia ja huomaan, että sitä onkin just keitetty. Aika usein kuulenkin J:n suusta lauseen "Pienestä se sinäkin oot ilonen!"

• Oon joissakin asioissa hyvin tarkka ja menen ihan sekaisin jos joku ei mene niinkuin se aina ennenkin on ollut. Esimerkiksi mulle ei ikinä kannata ostaa kalenteria lahjaksi, koska oon niin hemmetin tarkka millanen sen pitää olla ja aamutoimet pitää suorittaa aina tietyssä järjestyksessä - muuten menee aamu ihan pilalle ja luultavasti tulee myös hirveä kiire. Pyykkiä koneesta nostaessa taas ne pitää ottaa sieltä tietyssä järjestyksessä; ensin kaikki vaatteet, sitten alushousut ja vikana sukat. J vertasi mua hiljattain Frendien Monicaksi mun pakkomielteiden takia. :D

Silakkapihvejä
Plant Nanny: huippu peli jolla voi seurata omaa veden juomista!


• Vaikka sitten taas oon hirmu tarkka monista asioista, niin kämpän siisteys ei kuulu siihen joukkoon. Toisaalta en kyllä pysty keskittymään esimerkiksi oppariin jos tuolin nojat on täynnä vaatteita ja keittiö kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Ollaan avopuolison kanssa mestareita sotkemaan! Mut on tää kämppä nyt kuitenkin melko siisti suurimman osan ajasta, ehkä. :D

• Saatan monesti sanoa J:lle, että voisiko se nyt tehdä ruoan että pystyn sillä aikaa keskittymään esim. opparin tekoon. Lopulta ramppaan jatkuvasti keittiössä antamassa neuvoja, maustamassa ite ruokaa ja kohta huomaankin olevani soppakauha kädessä ja mies kattoo olkkarissa telkkua! On se hankalaa.

• Mulla on joku ongelma kalenterin kanssa; kokoajan pitäis olla rustaamassa sinne menoja, to-do listoja ym. Kirjotan sinne ylös kaikki ihan pienetkin jutut ja huomaan hiplaavani sitä monta kertaa päivässä.

Välipalaksi lettuja hyvin simppelillä reseptillä; 4 munaa, 2 banaania ja kaurahiutaleita oman maun mukaan.

• Olen erittäin hukassa tällä hetkellä siitä, jatkanko opiskeluja ensi syksynä vai jäänkö työelämään. Toisaalta olisi hyvä olla välillä ihan vaan töissä, niin eläminen olisi taloudellisesti helpompaa ja opiskella sitten myöhemmin. Toisaalta tuntuu, että haluaisin käydä opiskelut pois alta heti niin sen jälkeen voisi alkaa etsiä vakkarityötä ja ryhtyä haaveilemaan jo omistusasunnosta.

• Uusiin ihmisiin tutustuessa oon yleensä aika ujo ja vaatii jonkun verran, että pääsee tutustumaan muhun. Sitten kun se vaihe on ohi, niin ujoudesta ei ole enää tietoakaan vaan lähinnä oon enää ärsyttävä hölöttäjä joka vois välillä sulkee suunsa.

• Makaroonilaatikossa parasta on ne kuivat, mieluiten myös vähän palaneet makaronit päällä. Syön niitä paljaaltaan ja ne menis mulla ihan jälkkärinä. :D


Tämmöisiä paljastuksia minusta! 

Ei kommentteja: